مستربچ کاهش دهنده خش چیست؟

خرید مستربچ کاهش دهنده خش

یکی از انواع بسیار پرکاربرد مستربچ‌ها و افزودنی‌هایی که در صنایع پلاستیک‌ سازی استفاده شده و برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی محصول نهایی به آن اضافه می‌شود، مستربچ کاهش دهنده خش یا مستربچ ضدخش است. این نوع از مستربچ نوعی افزودنی است که به محصولات اضافه شده و در نهایت مقاومت سطح را در برابر انواع ساییدگی، خش و خراش افزایش می‌دهد. آشنایی با این موضوع که مستربچ کاهش دهنده خش چیست و چه کاربردی در صنایع پلاستیک‌ سازی دارد، می‌تواند برای صاحبان کسب و کار کوچک و بزرگ مفید باشد. در همین راستا در ادامه این مطلب به توضیح تمامی موارد مربوط به مستربچ کاهش دهنده خش پرداخته شده است.

مستربچ کاهش دهنده خش چیست؟

مستربچ کاهش دهنده خش نوعی افزودنی بر پایه پلی پروپلین یا PP است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. پس از اضافه کردن این مستربچ یا کامپاند پلی پروپلین به مواد اولیه بسیاری از محصولات پلاستیکی رایج در صنایع مختلف، محصولات نهایی در برابر خراش، خش یا ساییدگی‌ها مقاومت بیشتری پیدا می‌کنند. این دسته از مستربچ‌ها در انواع مختلفی مانند مستربچ‌های نانو، مستربچ‌های مخصوص آلیاژهای مهندسی، مستربچ‌های ضدخش لوازم دکوراسیون، مستربچ ضدخش مخصوص محصولات پلاستیکی لوکس و بسیاری از انواع دیگر که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. هر کدام از این انواع مستربچ سطح مقاومت محصولات را تا اندازه‌ای بالا برده و از میزان آسیب‌های ناشی از خراشیدگی می‌کاهد.

کاربرد مستربچ کاهش دهنده خش

همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد، از مستربچ کاهش دهنده خش یا کامپاند PP برای افزایش مقاومت سطح محصولات پلاستیکی در برابر خراشیدگی و خش استفاده می‌شوند. به همین دلیل هم از این نوع مستربچ در انواع صنایعی که قطعات آن در تماس با اشیای تیز و ناخن هستند یا این که به مقاومت بیشتری نیاز دارند استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین صنایعی که از مستربچ کاهش دهنده خش استفاده می‌کنند شامل صنایع خودروسازی، صنایع بسته بندی، صنایع ساخت لوازم خانگی، دکوراسیون‌های لوکس، مصنوعات پلاستیکی، صنایع الکترونیکی، صنایع ساخت انواع قاب و محافظ و بسیاری موارد دیگر می‌توان اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت که این نوع از کامپاند PP در صنایع متفاوتی کاربرد داشته و تقریبا می‌توان در تمامی محصولاتی که به مقاومت بالا در برابر خش و ساییدگی نیاز دارند، مستربچ کاهش دهنده خش یا ضدخش را اضافه کرد.

مزایای استفاده از مستربچ کاهش دهنده خش

مهم‌ترین مزیت استفاده از مستربچ کاهش دهنده خش یا مستربچ ضدخش، افزایش عمر مفید محصولات و قطعات پلاستیکی به دلیل افزایش مقاومت در برابر آسیب‌های فیزیکی است. با افزودن این نوع از مستربچ به محصولات، کیفیت محصول یا قطعه مورد نظر تا حدود بسیار زیادی بالا رفته و در نهایت رضایت مشتری بیشتر جلب می‌شود. از جمله دیگر مزایای استفاده از این نوع مستربچ می‌توان به زیبایی ظاهری بیشتر محصولات اشاره کرد. ممکن است که برخی از محصولات با خراشیدگی و خش برداشتن کارایی خود را از دست ندهند، اما با این حال باز هم ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند. این موضوع در ساخت محصولات لوکس و دکوراتیو اهمیت بسیاری دارد. در نهایت استفاده از مستربچ‌های کاهش دهنده خش می‌تواند برای تولیدی‌ها و صنایع مختلف هم مقرون به صرفه باشد. چرا که با استفاده از کامپاند PP، نیاز به استفاده از انواع گران قیمت افزودنی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مستربچ نانو کاهش دهنده خش

مستربچ‌های کاهش دهنده خش معمولی می‌توانند تا حدودی میزان خش پذیری محصولات را پایین آورده و مقاومت سطح آن را افزایش بدهند. اما باید به این نکته توجه کرد که محصولات به صورت کامل ضدخش نشده و همچنان امکان این که آسیب‌های سطحی و خفیف به محصولات وارد شود وجود دارد. به همین دلیل هم برای افزایش خواص پلی پروپلین، مواد نانو به آن افزوده می‌شود تا میزان مقاومت محصولات در برابر آسیب‌های فیزیکی چندین برابر شود. محصولاتی که در ساخت آن‌ها از مستربچ نانو کاهش دهنده خش استفاده شده است، به راحتی خش بر نداشته و بیشتر آن‌ها با اجسام معمولی مانند کلید، ناخن، چاقو یا اشیای تیز دم دستی به هیچ عنوان آسیب نخواهند دید.

خرید مستربچ کاهش دهنده خش

مستربچ کاهش دهنده خش در صنایع مختلفی کاربرد داشته و به همین دلیل میزان تقاضا برای تولید آن بسیار زیاد است. هنگام خرید مستربچ کاهش دهنده خش، باید توجه داشته باشید که حتما این افزودنی را از یک برند و دفتر توزیع معتبر خریداری کنید. می‌توانید ترکیبات محصول مورد نظر خود را بررسی کرده تا میزان تاثیر آن بر محصولات نهایی را بسنجید. در صورتی که در ترکیبات مستربچ ضدخش مورد نظر شما، مواد نانو وجود داشته باشد، میزان مقاومت محصول نهایی چندین برابر بیشتر خواهد شد. علاوه بر تمامی این موارد، باید به این موضوع هم دقت داشته باشید که توجه به تاریخ انقضای مستربچ اهمیت بسیاری دارد. مستربچ‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها تمام شده باشد تاثیری نداشته و حتی ممکن است محصول نهایی را خراب کنند.

سخن پایانی

مستربچ کاهش دهنده خش نوعی از افزودنی‌هایی است که به محصولات پلاستیکی اضافه شده و مقاومت سطح محصول نهایی در برای آسیب‌های فیزیکی مانند خراشیدگی، سایش و خش را افزایش می‌دهد. انواع مختلفی از مستربچ ضدخش وجود داشته که بهترین نوع آن مستربچ نانو کاهش دهنده خش است. در مستربچ نانو ضدخش، از مواد نانو برای بهبود خواص پلی پروپلین استفاده شده و میزان مقاومت محصول نهایی چندین برابر خواهد شد. برای تهیه بهترین نوع مستربچ نانو باید به تاریخ انقضا، برند تولیدی، دفتر توزیع، قیمت و مواد تشکیل دهنده آن توجه داشته باشید. برای تهیه مستربچ نانو کاهش دهنده خش باکیفیت، همین امروز می‌توانید با کارشناسان ما در سی وان پلیمر در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید