کامپاند تقویت شده

کامپاندهای تقویت شده پلیمرهای ترموپلاستیک هستند که با الیاف شیشه یا کربن اصلاح شده اند. میزان بارگذاری این تقویت کننده ها می تواند تا 60 درصد وزنی انجام گیرد. این کامپاندها خواص مکانیکی و حرارتی عالی، استقامت خستگی استثنایی، مقاومت در برابر خزش و مقاومت در برابر دماهای بالا، مقاومت در برابر ضربه و مواد شیمیایی را ارائه می دهند.

دسته محصول: کامپاندهای پلیمری
دیتاشیت ها
زیردسته‌های این محصول
نتیجه‌ای پیدا نشد.

هنگامی که برای اصلاح ساختار و افزایش استحکام به یک پلیمر مبتنی بر پلی پروپیلن مواد افزودنی اضافه می‌شود، آن پلیمر در دسته ترکیبات پلی پروپیلن لحاظ می‌شود. پلی پروپیلن خواص مکانیکی مناسبی دارد، اما بسیاری از تولیدکنندگان موادی مانند الیاف شیشه یا EPDM را برای به دست آوردن خواص بهتر به این پلیمر اضافه می‌کنند. این کار به عنوان «کامپاند تقویت شده» شناخته می‌شود. کامپاندهای تقویت شده باعث بهبود خواص پلی پروپیلن می‌شوند و می‌توانند در ویژگی‌های محصول نهایی تاثیر بالقوه‌ای بگذارند. شما با خرید کامپاند تقویت شده از «سی وان» می‌تواند تغییرات مورد نیاز خود را روی محصولات اعمال کنید.

کامپاند تقویت شده چیست؟

پلی پروپیلن یکی از پرکاربردترین پلیمرهایی است که در تولید قطعات و محصولات پلاستیکی مختلف استفاده می‌شود. افزودن مواد جانبی که کامپاند نامیده می‌شوند، به پلی پروپیلن خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی می‌دهند. البته هر یک از مواد کامپاند بخشی از خواص این پلیمر را بهبود می‌بخشد. کامپاندهای تقویت شده با الیاف شیشه یا EPDM می‌توانند  استحکام کششی پلیمر را افزایش دهند.

کامپاند تقویت شده باعث افزایش مقاومت در برابر ضربه یا چقرمگی پلیمر می‌شوند. این ویژگی به خصوص برای قطعات خودرو که مدام تحت ضربه هستند، مفید خواهد بود. همچنین منجر به بهبود مدول الاستیسیته مواد پلیمری، افزایش تحمل محصولات پلیمری در برابر حرارت، افزایش پایداری ابعادی پلیمر و بهبود مقاومت خزشی پلیمر می‌شوند. کامپاند از سه جزو زیر تشکیل شده است:

  1. پایه پلیمری که برای افزایش راحتی و بهبود شرایط مخلوط برای ترکیب کامپاند با پلیمر استفاده می‌شود.
  2. عامل سازگاری که در یکنواختی در توزیع مناسب افزودنی‌ها با پایه پلیمری کاربرد دارد.
  3. افزودنی‌های شیمیایی که شامل مواد رنگی و سایر مواد هستند که خواص مورد انتظار را فراهم می‌کنند.

انواع کامپاند تقویت شده با پلی پروپیلن

کامپاندهای مختلفی را می‌توان به پلی پروپیلن اضافه کرد که در ادامه به انواع متداول آنها اشاره می‌کنیم:

کامپاند پلی پروپیلن تقویت شده با الیاف شیشه

الیاف شیشه می‌توانند تعادل خوبی بین خواص و قیمت محصولات نهایی ایجاد می‌کنند. پلی پروپیلن تقویت شده با الیاف شیشه باعث افزایش استحکام و پایدار پلیمر می‌شود. کامپاندهای تقویت شده با الیاف از درصدهای مختلف از الیاف شیشه با توجه به خواص مکانیکی استفاده می‌کنند. چسبندگی الیاف به پلیمر مهمترین مرحله از تقویت ماده نهایی است که به تخصص و نظارت بالا نیاز دارد. پلی آمید 6 تقویت شده با الیاف شیشه به معنای افزودن 30 درصد الیاف شیشه است.

کامپاند پلی پروپیلن تقویت شده با EPDM

EPDM به نام لاستیک اتیلن پروپیلن دی مونومر شناخته می‌شود که برای تقویت انعطاف پذیری و خواص ضربه‌ای به پلی پروپیلن اضافه می‌شود. این ترکیب معمولاً در تولید قطعات خودرو مانند سپر استفاده می‌شود. از این کامپاند برای تولید محصولات منعطف در صنایع مختلف استفاده می‌شود. استفاده از این ماده افزودنی نیز به دقت بالایی نیاز دارد تا خصوصیات مورد انتظار محصول پلاستیکی را برآورده کند. کامپاند پلی پروپیلن تقویت شده با EPDM مزایای زیادی به همراه دارد.

مزایای کامپاندهای پلی پروپیلن تقویت شده با EPDM

از فواید کامپاندهای پلی پروپیلن تقویت شده با EPDM می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کامپاند پلی پروپیلن تقویت شده با تالک

  • افزایش مقاومت در برابر ضربه
  • افزایش انعطاف پذیری مواد نهایی
  • داشتن درجه سختی مختلف براساس نوع محصول نهایی
  • مقاومت بالا در برابر نور فرا بنفش خورشید
  • مقاومت بالا در برابر گاز اوزون
  • مقاومت بالا در برابر آب و هوا
  • مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی مانند الکل‌ها، اسید‌ها، بازها و سایر محلول‌ها
  • مقاومت بالا در برابر خستگی
  • عایق مناسب برای گرما و الکتریسیته

کاربردهای کامپاندهای پلی پروپیلن تقویت شده با EPDM

کامپاند پلی پروپیلن تقویت شده با EPDM در صنایع بسته بندی، صنایع خودروسازی، تجهیزات پزشکی، تولید و ساخت فیلم، صنعت سیم و کابل، ساخت لوله و تولید قطعات لوازم خانگی کاربرد دارد. صنایع مختلف می‌توانند از این کامپاند برای تولید قطعات پلاستیکی با ویژگی‌های خاص استفاده کنند. این امر باعث بهبود مواد تولیدی و گسترش بازار فروش می‌شود.

قیمت کامپاندهای پلی پروپیلن تقویت شده با EPDM

قیمت کامپاند تقویت شده با EPDM براساس عوامل مختلف تعیین می‌شود. برای مثال، اعتبار سازنده در قیمت نقش مهمی دارد. شرکت‌های تولید کننده معتبر معمولاً کامپاندهای خود را قیمت معقولانه ارائه می‌دهند. همچنین مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا و نرخ ارز در قیمت کامپاندهای تقویت شده تاثیر زیادی دارند.

خرید بهترین کامپاند تقویت شده از سی وان

خرید کامپاند تقویت شده می‌تواند در توسعه محصولات پلاستیکی و افزایش فروش شما کمک زیادی کند. فقط باید تامین کننده مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید کامپاندهای باکیفیت خریداری کنید. شرکت«سی وان» با داشتن تجهیزات پیشرفته و دانش لازم توانسته انواع کامپاندهای تقویت شده را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید. همچنین جهت خرید و یا مشاهده انواع مستربچ و کامپاند پلیمری به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “کامپاند تقویت شده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *